Os sonmes libe ed nos esprimer.

Sét janvié deus-mile-tchinze.
Din min poaiyis, os sonmes libes d'écrire, ed dessiner, ed pinser et d'causer ed quoé qu'os voulons, quanq os voulons. Os sonmes libe ed nos esprimer.
Ej préfère moérir dbout qué d'vive à gron.

Vint-uit septimbe deus-mile-dis-uit.
Ej minge del vianne et soutiens ches bouchers et ches abattoèrs.

mercredi 17 février 2016

Un régue

Pour vive insanne, malureusemint, i nos feut des régues. Ches gouvernemints vot'te casi tous ches jours unne nouvèle régue. Pèr eximpe, chu ches frinchoés qui sroai'te étou suisses, monédjasses o niuéïens*. Os les lonmons ches bi-nationaux.

Mais min aticle s'lonme un régue, et nan unne régue.

Un régue ?

Quanq os fouftons, pèr eximpe pour construire des murs, i feut un régue. Ch'est ch'morcieu ed métal ed deus o troés mètes qu'est toudi bin droét. Feut étou un nivieu et d'eutes coses, mais j'in causeroai mie innui.

Et mi, justemint, ej foufte ches jours-chi. Ej construis, conme din chl'eximpe, des murs. Alorss, j'os prins ch'régue eq min père m'o baillé. J'in su fièr. Et j'pinse à li, conme souvint.

Un onke, fin régalant et fin corageusqu'est vnu m'aidier, m'o dit eq min régue n'alloait mie ch'involer, vu eq min père i o mis du chimint ndan. Merchi, ch'père !

Ch'est t'es in vagances et eq tu sais mie coèr foaire, vient m'vir. T'éros ed quoé minger, et t'otchuper.  Merchi d'avinche.

* niuéïens : ch'est ches gins qui rest'te à ch poaiyis ed Niue. Et des frinco-niuéïens, i in o  granmint. Qu'i m'sanne. Chi ej foais unne berlure, écris-mi.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire