Os sonmes libe ed nos esprimer.

Sét janvié deus-mile-tchinze.
Din min poaiyis, os sonmes libes d'écrire, ed dessiner, ed pinser et d'causer ed quoé qu'os voulons, quanq os voulons. Os sonmes libe ed nos esprimer.
Ej préfère moérir dbout qué d'vive à gron.

Vint-uit septimbe deus-mile-dis-uit.
Ej minge del vianne et soutiens ches bouchers et ches abattoèrs.

vendredi 16 juin 2017

Jou qu'os connoaissez Dédé Valadier

... ech onme qui, achteure, o quat-vint-troés ins et qui o erlinché, i o chincante-sèt ins, l'coopérative Jonne Montaingne et ech fin boin freumage ed Laïole, in Aveyron ?

A pèrt ches gins dech dépèrtemint-lò, o del région qui s'lonmoait coèr i o dis-uit moés Nonne-Pyrénées, o coèr ches gins qui ainme'te et fabrique'te ed boins freumages in Frinche, et p't'ête in Urope, mie granmint n'connoai'te Dédé Valadier.

Qué donmage pour eux !

Qu'ej vo conte.

Un sinmdi ed déchimbe mile-nu-chint-quater-vint-quat, i feut qu'ej voéche amon Dédé Valadier pour ouvrer, vu qu'il est djò responsabe del coopérative et qu'il est malaisié à vir.

Adon, vu eq j'o mie pu l'rinconter inter un lindi et un verdi, j'i o allé un sinmdi au matin. Rindez-vos étoait prind. Ech vint-nu déchimbe qu'ej mé ranmintuvoe précisémint, vu eq min frère étoait in vagances amon mi.

Don, ej vo amon Dédé Valadier, à l'Terrisse. Min frère est avuc mi et vo m'attinde in voéture.

Ouais, mais Dédé n'est mie à s'moaison, et i tchait des nèges ! Os sonmes in déchimbe, in Aubrac.

S'fanme m'foait intrer, m'offre un ju.

I tchait des nèges, et Dédé n'est mie lò.

D'un keup, s'fanme voét qu'i o unne gin din m'voéture. J'i esplique eq ch'est min frère.

- "Qu'il rinte !"

Il rintre, pi Dédé arrive quèks tans aprè.

Ches aidjuilles dechl'orloge ont torné. Os sonmes achteure alintour ed nonne.

- "Os allez mingé avuc nos !"

Et min frère et mi avons mingé avuc Dédé et s'famille.

Qué sapré boin souvnir eq cho nos o foait, à min frère et mi !

Ej pux vos dire, os l'avez p'tête adviné, qu'ej minge quanq ej pux, dech freumage ed Laïole. Ej foais étou, quanq eq ch'est possibe dechl'alidjot.

Merchi Dédé pour tout quoé eq t'os foait pour tin bieu paoiyis qu'est echl'Aubrac.

Pour ches gins qui sont intéressés, i o achteure un live chu l'vie ed Dédé Valadier .

1 commentaire:

  1. Je ne connaissais pas cette histoire. Par contre je connais le fromage et surtout l'aligot. Quel délice!!!

    RépondreSupprimer