Os sonmes libe ed nos esprimer.

Sét janvié deus-mile-tchinze.
Din min poaiyis, os sonmes libes d'écrire, ed dessiner, ed pinser et d'causer ed quoé qu'os voulons, quanq os voulons. Os sonmes libe ed nos esprimer.
Ej préfère moérir dbout qué d'vive à gron.

Vint-uit septimbe deus-mile-dis-uit.
Ej minge del vianne et soutiens ches bouchers et ches abattoèrs.

dimanche 15 octobre 2023

Ems vagances in Guad'leupe

Ej viens ed rintrer ed tchinze jours ed vagances in Guad'leupe et j'vouloais vos conter quèks ranmintuves.

Ah ! El Guad'leupe ! Un insanne d'iles au mitant ed ches keudés mers ! Un indroét dò qu'i foait toudi keud, puss o moinss slon ches deus saisons qu'i o, unne sèke lonmée Carême (!!!), ed déchimbe àch moés d'avri, et l'eute, humide, lonmée ivèrnége, pour ches eutes moés edl'innée.

Mi, os l'constatez, j'o pèrti inter sectimbe et octobe.

Ah ! Eq ch'est bieu l'Guad'leupe !

Nos, deus jours aprè qu'os arrivons, i o ieu del pleuve ; "alerte rouve" qu'is ont dit ches gins qui surveille'te ches tans. Os avons resté unne tiot jornée din no'cambe d'hôtel, pi unne eute, ech lindmain, à être prudint ; alerte orangé, qu'i péroait.

Mais aprè, toute étoait fin bin ; ech sabe ed ches bords del mer, pi ches mers, fin keudes. 

Os avons foait unne baingnade dò qu'os avons vu des crosses tortues et des bieus pichons qu'os voéyons mie in Frinche din ches mers. Tout conme ches arignies !

Un tiot problinme, ches méduses qu'i o din ches mers ; i n'o unne qu'i m'o pitché à min pié, et j'o ieu granmint ed mau durant quèks jours.

Mais cho mis à pèrte, ch'étoait fin bin et fin bieu.

Ah ! J'oblioais : avuc ém copine, os avons étou ieu del fiève durant deus o troés jours, fiève ganne, noèrte o bleue, os savons mie, mais trinte-uit, trinte-nu degrés, cho, ch'est seur. Et avuc cho, deus o troés jours à poin foaire grin cose.

Pour définir ed vos conter ems aüres, ej diroais eq ch'étoait fin bin. A pèrte quèks keups. Mais feut i aller, o i rtorner.

Boinne jornée à tertous, et j'espère vos avir foait reuver.

1 commentaire:

  1. Ca n'a rien de drôle, mais j'ai une collègue à qui il est arrivé la même chose avec sa famille. Sauf de rencontrer des araignées.

    RépondreSupprimer