Os sonmes libe ed nos esprimer.

Sét janvié deus-mile-tchinze.
Din min poaiyis, os sonmes libes d'écrire, ed dessiner, ed pinser et d'causer ed quoé qu'os voulons, quanq os voulons. Os sonmes libe ed nos esprimer.
Ej préfère moérir dbout qué d'vive à gron.

Vint-uit septimbe deus-mile-dis-uit.
Ej minge del vianne et soutiens ches bouchers et ches abattoèrs.

samedi 21 septembre 2019

Min conmarade d'un jour

Ch'étoait cht'étè, à Gueuvilé.

Ech diminche ò que m'fanme, ms'éfants et mi i étoème, timpe au matin, alintour ed nu eures, ej mé déjoutche et o invie d'aller acater quèks croéssants pour m'fanmme, ems éfants. Et un nveu qu'est avuc nos.

Pour leu foaire plaisi.

Ej prinds un molet d'argint et pèrte din ch'village truvoer unne boulindgerie.

Rin. Ej voés rin.

Ej croése un jonne onme, alintour ed trinte ins, qui s'lonme Thieu-thieu.

J'i dminde :

- "Estchusez-mi, ej trache unne boulindgerie".

- "Vnez avuc mi, j'i vo étou ; ch'est din l'rue drière vos, à man droéte."

- "Minche !" eq j'i dis, "j'in viens".

Ej foais dmi-tour et aconduis Thieu-thieu.

Arrivés à ch'tchuin del rue, ch'jonne m'dit :

- "Brin ! l'est frunmée ! Pourroème aller ach bar : is in vinde'te, qu'i m'sanne, des croéssants".

Os rfoaisons dmi-tour et pèrtons insanne ach bar. Alintour ed troés chint mètes à mèrcher.

Et à causer.

Thieu-thieu o poin granmint dormi, o foait ièr au vèpe, avuc eds amis à li, un bérbetchu, chin vianne, mais avuc des lédjunmes.

L'vianne, l'ainme granmint, vu eq chin père ouvroait à ches abattoérs ed Lile. Mais ièr au vèpe, l'o mis des lédjunmes.

Ej pense qu'il o bin arrosé ches lédjunmes, et surtoute mie granmint dormi.

Thieu-thieu, l'o unne fille ed deus ins.

Os arrivons ach bar ed Gueuvilé. L'fanme qui s'in otchupe dit à Thieu-thieu :

- "Bojour Thieu-thieu ! Kmint eq tu vos ?"

- "Bin ! T'os poin ed croéssants ?"

- "Nan ! Seulemint des brioches et des choutchètes".

- "Mets-nos deus jus, chin té kminder."

- "Dò eq tu l'sors chti-lò ?" qu'ale ajoute, in causant ed mi.

- "I trachoait l'boulindgerie. L'est frunmée !?"

- "Sont in vagances.".

Thieu-thieu o acaté des choutchètes, mi, deus brioches. I m'o poaiyé un ju, j'i o poaiyé un ju.

Pi, quèks minutes aprè, j'l'o salué et su pèrti rtruvoer m'famille.

Ureus.

Ureus d'avir rincontré un onme fin régalant, avuc un boin tcheur. Minme chi n'o étè qu'unne dmi-eure.

Merchi Thieu-thieu, pour ch'fin boin monmint passé insanne. Fuche ureus ! J't'obiero mie.


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire