Os sonmes libe ed nos esprimer.

Sét janvié deus-mile-tchinze.
Din min poaiyis, os sonmes libes d'écrire, ed dessiner, ed pinser et d'causer ed quoé qu'os voulons, quanq os voulons. Os sonmes libe ed nos esprimer.
Ej préfère moérir dbout qué d'vive à gron.

Vint-uit septimbe deus-mile-dis-uit.
Ej minge del vianne et soutiens ches bouchers et ches abattoèrs.

mardi 29 août 2017

El Niève

El'bèle Niève ; J'écris bèle pour m'foaire eds amis. Conme diroait min conmarade Zèf, PDMM.

In effet, il existe troés Niève :
- ech dépèrtemint chincante-uit,
- unne rivière dech dépèrtemint chincante-uit qui vo din la Loère,
- l'tiote rivière del Sonme, not bieu dépèrtemeint picard, qui vo s'ruer din ch'fluve l'Sonme.

Ch'est dech tiote rivière-lò qu'ej vux vos causer innui.

Ale nait din ches bos ed Talmar, alintour ed Neur et ed ches célèbés grottes, à soéçante-quatore mètes de heut, pi deschind duchmint pour aller din ch fluve l'Sonme.

Pour cho, l'tiote et bèle Niève passe à Havèrno, tiot village qu'ej vos in djò causé, Wargni, Canapes et s'boinne étchipe ed fotbal qu'ej vo in o étou djò causé, Halloé, Pernou et es fin boinne moaitresse lonmée Tiote Berte, Bertécourt, Saint-Ouin, Bétincourt-Saint-Ouin, Flichcourt. L'Etoéle, et pour définr, avant de s'ruer din l'Sonme, Conda.

J'ainme bin l'Niève picarde. Ale passoait dvant m'moaison pindint dis-sèt ins. Avuc mes frères, os avons granmint jué avuc, rbéïé étou ches pékeus, et os la traversoème chu unne planke qu'avoait posé not père, pour aller à ch'collège.

Chi os passez din ches alintours, allez l'a vir et rposez-vos un molet in la rbéïant.

Chi t'es m'bèle-soeur et eq t'os ets ages innui, cros becs à ti. Minme chi t'es in vagances avuc min frère et vos éfants.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire