Os sonmes libe ed nos esprimer.

Sét janvié deus-mile-tchinze.
Din min poaiyis, os sonmes libes d'écrire, ed dessiner, ed pinser et d'causer ed quoé qu'os voulons, quanq os voulons. Os sonmes libe ed nos esprimer.
Ej préfère moérir dbout qué d'vive à gron.

Vint-uit septimbe deus-mile-dis-uit.
Ej minge del vianne et soutiens ches bouchers et ches abattoèrs.

samedi 24 décembre 2016

Echt onme rouve

Echt onme in rouve, edpi quèkes smangnes, tertout in cause.

Achteure, ej voudroais, mi, vos causer ed quoé eq j'o lu din un fin boin live, chu l'onme rouve. Un eute onme rouve que ch'Père Noë. Soin à vos, i o des keuses qui sont mie pour ches tiots éfants.

Os nos sonmes mis à croère in Diu, vu qu'os avoème pu rin d'eute in quoé croère.

Un onme chin utopie est bin puss terribe qu'un onme chin nez.

Mes pèrints sont morts ; Em mère, edpi sèt ins, et min père, edpi uit ins. Mais ej me sers coèr ed ches réserves d'alunmètes d'em mère, et j'o coèr del semoule qu'ale avoait acatée. Et du sé.

Os disoème mie acater, mais s'protchurer.

Deus gins cause'te :
- "Ech dirigint étoait bin, mais il o vétchu granmint ed tans." dit un onme.
- "Ouais" dit un eute qu'est viu, "mais mi, j'o vétchu puss qu'ech méchant.

I m'lonmoait Manounette. Ho est un coin d'ziu pour ems éfants et m'fanme.

Quanq eq not dirigint nos causoait, i mintoait. Et tertout savoait qu'i mintoait. Et li savoait qu'os savoème qu'i nos mintoait. Mais i continuoait ed causer, et os continuème ed l'acouter.

I o eq l'anmour qui seuve.

Ches gins ont rtornés un tabouré, planté un cleu ndan, foait asseoèr echt onme dsu pi l'ont foait torné. Il o tout avoué :
- "Ej su un espion."
- "Pour qui ?"
- "Jou qu'os voulez qu'ej diche allemand o polonoés ?"
- "Polonoés."
- "J'o espionné pour ches polonoés."

Achl'ernouvieu, quanq ches nèges fonde'te et qu'i pleut, ches os ermont'te inter ches punmes ed tère.


J'arte lò ches estraits dech live. Granmint malaisié à croère, mais vrai.

Unne tiote daraine :

Quanq j'o dmindé à em mère ed quoé qu'étoait mort chin père, ale s'o évanouïe.

Ches gins ont ieu granmint ed mau. Quoé qu'est granmint puss malaisié à croère, ch'est eq ches gins ainmoai'te toudi leu poaiyis. Chti d'avant mile-nu-chint-quater-vint-dis.

Unne vraie daraine :

Ches gins faibes, in ivèr, au vèpe, is rintroai'te mie : os leu méttoème del'ieu edsu eux et is restoai'te à l'cour, conme des statues.

Falloait qu'ej vos l'conte.

Boin Noë à tertous. Et n'tirez mie chu cht'onme rouve qui vo passer din vo kminée.

1 commentaire:

  1. Ha vo ti ED ! Joyeux Noé a ti et a tertous chés liseux d'tin blog ! Rindez-vous in 2017 pou d'z eutes avintures ! Adé ez zéf

    RépondreSupprimer