Os sonmes libe ed nos esprimer.

Sét janvié deus-mile-tchinze.
Din min poaiyis, os sonmes libes d'écrire, ed dessiner, ed pinser et d'causer ed quoé qu'os voulons, quanq os voulons. Os sonmes libe ed nos esprimer.
Ej préfère moérir dbout qué d'vive à gron.

Vint-uit septimbe deus-mile-dis-uit.
Ej minge del vianne et soutiens ches bouchers et ches abattoèrs.

samedi 7 novembre 2015

Naîte un sinmdi

Sinmdi, jornée à joke pour ches pèrints, din granmint ed cas. Ches gins pu'te, dech keup, dormir granmint. Mie conme inter ech lindi et ech verdi. Alorss, naîte un sinmdi, jou eq ch'est unne boinne invie ?

Tu vos m'dire eq t'os mie coési. Din sis ins, tu vos m'dire ho. Achteure, tu dis rin, vu eq tu causes mie. J'os djò dis judi eq ches papars causoai'te mie granmint quanq is sont papars. Don, din alintour ed sis ins, tu m'diros ho : j'os mie coési.

Berlure ! Naîte un sinmdi, ch'est ti qu'o coési ; ch'est mie ches sérusyins qui font naîte ches éfants ech sinmdi quanq ches éfants i vu'te mie naîte. Ches sérusyins, ech sinmdi quanq is pu'te, is dorme'te. Don, première berlure pour ti. Ho kminche bin !

Magine tin père chi t'étoais née un lindi, comme em première fille, pèr eximpe. I s'déjoutche, et i vo mie ouvrer. Qué bonnur pour li ! I té rmerchiero granmint d'ête née un lindi, mais i l'est quanq minme mie malureus eq tu fuches née un sinmdi, fuchon honnête.

Et vlò ! Ej cause, ej cause, et quanq tu séros lire, aprè avoèr apprins à causer, tu t'diros qu'ej su mie régalant. Feudro apprinde à m'connoaite ! Ej t'ainme djò conme chi j'étoais echl'onke ed tin père, et don det mère. Et ej su echl'onke ed tin père et det mère. Fuche l'binvnue pèrmi nos. Aprè-nonne, chin savoèr eq t'étoais née, j'avoais mis unne boinne bouteille din ch'frigo. Ch'est mie l'daraine qu'os buvons à t'dgife.

Fin cros becs à ti, à tes pèrints, à ches pèrints ed tes pèrints, don min bieu-frère et m'bèle-soeur, pèr eximpe, et à m'bèle-mère.

 Ah ! m'bèle-mère. Ale étoait mère edpi eq tin taïon min bieu-frère est né, i o quèks innées, taïonne edpi eq tin père est né, in mile-nu-chint-quater-vint-uit ; Lò vlò rataïonne.

2 commentaires:

  1. Bonjour ED,

    Permettez au gynéco amateur que je suis de vous dire que je n'ai pas tout compris de cet article, mais que si il s'agit de mettre la main pour aider, je suis disponible. Vous pouvez prévenir vos proches.

    RépondreSupprimer
  2. Je ne sais pas chez qui c'est, mais félicitations à eux. Plein de bonnes choses.
    SD

    RépondreSupprimer