Os sonmes libe ed nos esprimer.

Sét janvié deus-mile-tchinze.
Din min poaiyis, os sonmes libes d'écrire, ed dessiner, ed pinser et d'causer ed quoé qu'os voulons, quanq os voulons. Os sonmes libe ed nos esprimer.
Ej préfère moérir dbout qué d'vive à gron.

Vint-uit septimbe deus-mile-dis-uit.
Ej minge del vianne et soutiens ches bouchers et ches abattoèrs.

samedi 12 octobre 2019

Nouvèle lette à ch'merre

... din un tiot village del Sonme.

Quanq j'o écris à ch'merre ui o miu din moés, tchinze aprè, j'avoais unne réponse. Ej m'étoais dis eq j'alloais i réponde coèr un keup. Ech neuée ed l'eute smangne m'o baillé unne idée.

"

Din village, ech chonc octobe



Monsieu ch'Merre, bojour.


Ej vos rmerchie granmint d’avir répondu fin rade à m’lette dech vint-uit dech moés d’eu. J’o bin comprins eq din vos tiots et bieus villages del Sonme, i éro toudi des canèrds et des glinnes, et eq ches bétails éront toudi l’droét ed canter quanq is vu’te. J’o don acaté, conme os mé l’proposez, des boules tchiès pour ems éreilles.

I o un mot eq j’o mie comprins din vo’lette quanq os causez ed ches clokes :  « berleudes », o quèk cose conme cho. Chi os répondez à m’bafouille, merchi à vos del èrpréciser.

Achteure, j’o unne nouvèle intchiétude : ch’est ech noèrte neuée vnue dechl’interprinze ed Rouen. Jou eq ches feumées ont passé din vos villages ? J’o du mau à avir l’vérité. Os comprindez qu’avuc min blanc-bonnet, os ainmeroème mie avir du carbon dsou no’tente o nos piés quanq os rviendrons. Vu qu’os ainmeroème rvnir.

J’o fiat in vos ; feut eq vos m’disèche quoé qu’il in est.

Mettons qu’i o ieu du carbon qu’o tcheu dsu vos villages. J’espère eq d’ichi quèks smangnes, os érez nettiés toute.

Et adon, m’fanme et mi rviendroème din vo’région, avuc plaisi. Et avuc nos boules tchiès, bin seur !

Merchi à vos d’én poin m’foaire ech Keup ed Tchèrnobyl, avuc unne neuée d’achteure qu’éroait mie frinchi ches darains del Neurmindie.

Mie ed froéd ed canèrd o ed tchair ed glinne, conme os m’avez écris, mais j’o mes poèilles d’éms gambes qui sont dréciés quanq j’ntinds tout cho o lis ches gasètes.

Avant d’arter m’nouvèle lette, ej vos dminde eute cose : j’o intindu dire qu’ech co Maurice étoait mort i o quèks jours à Ring-dech-Fliers. Vos, os m’écrivoème qu’ech co étoait chu chl’Île d’Oléron. Casi sèt-chint kilomètes inter ches deus villages, et che mers à trécoper ! Jou qu’ech co o voéyagé, et kmint qu’il o foait ? O bin, i avoait ti, in Frinche, deus cos avuc ch’minme tiot nom ?

Merchi pour vos réponses
A béto !

ED                                                                                       "

Coèr un keup, à suive.

Boinne jornée.


1 commentaire:

  1. Ca fait beaucoup de mal à nos agriculteurs de Picardie, enfin, ex Picardie

    RépondreSupprimer