Os sonmes libe ed nos esprimer.

Sét janvié deus-mile-tchinze.
Din min poaiyis, os sonmes libes d'écrire, ed dessiner, ed pinser et d'causer ed quoé qu'os voulons, quanq os voulons. Os sonmes libe ed nos esprimer.
Ej préfère moérir dbout qué d'vive à gron.

Vint-uit septimbe deus-mile-dis-uit.
Ej minge del vianne et soutiens ches bouchers et ches abattoèrs.

lundi 28 octobre 2019

Ecologisse justch'à ch'beut ed ches doéts

Ches écologisses sont surtoute ches jonnes d'achteure.

Fin bin !

L'eute jour, un nveu m'téléphone, et os in vnons à causer d'és copine, qu'est fin écologisse, et qui ouve din un parc dò qu'ale s'otchupe, per eximpe, d'osieus.

Min nveu m'esplique eq l'eute smangne, l'o mis eds ainnieus à ches pattes ed ches osieus.

Ej pux mie accepter cho.

- "Ches bétails-lò" eq j'i dit - chin rire - "quanq is ont un ainnieu à leu patte, is torne'te orond din ches airs".

Adon, j'o déchidé d'écrire à l'jonne fille.

Vlò, lò-dsou, quoé eq j'i o écrit

"
Bojour tiote,

Ej t’écris innui vu eq j’o apprins, verdi au vèpe, eq tu mettoais eds ainnieus à ches pattes ed ches osieus.

Cho dvroait ête interdit.

I péroait eq t’es écologisse ! Poin possibe !

Un osieu qu’o un poéds ed puss à unne patte, quanq i vole, o qui voudroait voler, cho l’ercrandit.

Magine un moinieu ed trinte granmes !

T’i mets deus granmes à unne patte, cho foait casi sèt pour chint ed chin poéds in puss. Li, i vo torner orond din ches airs. Ch’pauve !

Tu t’magines, ti, avuc troés tchilos à t’gambe à man droéte, per eximpe ?

Ch’est pour cho qu’innui ej m’adréche à ti : feut mie dire eq t’es unne écologisse chi tu foais du mau à ches tiots bétails. Tu pux, chi t’os invie, les rbéïer, les photographier, cartchuler combin qu’is sont, mais jonmoais els haper et leu mette d’ainnieu.

Ej té dminde don d’arter ed foaire cho. Et minme, chi tu pouvoais rtruvoer ches tiots osieus eq t’os badjés et leu inlver ches ainnieus, cho m’froait granmint plaisi.

D’avinche, ej té rmerchie.

Boinne jornée

A béto !

Bec à ti et à min nveu

                                                                                               Tin onke, ED"

Achteure, j'attinds ed ches nouvèles.

Bec à tertous, minme à ches écologisses.


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire