Os sonmes libe ed nos esprimer.

Sét janvié deus-mile-tchinze.
Din min poaiyis, os sonmes libes d'écrire, ed dessiner, ed pinser et d'causer ed quoé qu'os voulons, quanq os voulons. Os sonmes libe ed nos esprimer.
Ej préfère moérir dbout qué d'vive à gron.

Vint-uit septimbe deus-mile-dis-uit.
Ej minge del vianne et soutiens ches bouchers et ches abattoèrs.

samedi 17 août 2024

J'ainme Moreu

Jou qu'os connoaissez ch'bieu village del Sonme qui s'lonme Moreu, à vint kilomètes d'Anmyin, soéçante-dis d'Advile o Sin kintin, et chincante ed Compiènes ?

Nan ! Ej vos vos l'présinter in quèks lines.

Moreu !?

J'ainme quanq os arrivons, edpi Bofe et aprè avir torné à main droéte à Bérteucourt o Teinne, in passant à côté ed Casté dò qu'i o chl'Ave qui coule et unne fin bèle et crosse cinse din ch'fin tiot village.

In arrivant à Moreu, os avez, à main gueuche, un garage à voétures dò eq min frère o servi ed l'essinche durant un étè à ches gins qu'in vouloai'te pour leu voéture.

Pi os passez dvant él station à main droéte dò qu'i avoait ches trains à Tante'Lène.

Aprè, ch'keup-chi, à main gueuche, i o ech chinmetiére et min père, mes soeurs, eds onkes et mes taïons et taïonnes, pi, aprè, l'rue Sinte Beuve.

Coèr aprè, mettons, quat-chint mètes, i o, à main droéte, l'rue Bébert Gabry dò qu'i avoait un cros handjér pour ches tracteus et dò qu'i o achteure des pitchoères et eutes tchinététérapeutes.

Avinchons !

Os sonmes achteure chu l'grinde plache dò qu'i o l'mérrie, chl'église Sin-Vaast (j'ainme granmint chl'église, avuc, ndan, unne tiote mèrche rimplaché pèr unne rampe in bo, et surtoute ed fin boins canteus), unne boinne crémerie, l'boutike à Chasténier et d'eutes boutikes.

Drière chl'église, i o unne salle pour juer ach ping pong ed ches chinoés ; i o quèks innées, i avoait un jonne alintour ed quarante ins d'âges qui juoait conme ches frères Lebrun d'achteure. Qu'i m'sanne, mais p't'ête qu'ej dis unne berleure.

A pèrtir del plache, os pouvez pèrtir vers Morisi et Ailly, o vers Hangi. In voéture, autchun problinme din ches deus cas. A bicyclète, feut miu aller vers Morisi, cho deschind*. Qu'i m'sanne.

Mais allons vers Hangi. Os tchittez l'plache, tornez à main gueuche din l'rue dech uit dech moés d'eu mile-nu-chint-dis-uit**. Lò, os truverez ches fux pi os arriverez din ches cans. Ches bieus cans, lò dò eq ches cinsiers font pousser ches blés, ches punmes-ed-tère et, ch'est nouvieu, eds éoliènes.

Arrivés in heut, os vos rtornez et os pouvez admirer Moreu.

Merchi ed m'avir suivi. Chi i in o pèrmi vos qu'ont mie rconnu ch'village, feut mé l'dire.

Bec à tertous, surtoute chi os m'connaissez et qu'os restez à Moreu.

Et boin sinmdi. Surtout chi os êtes à Moreu innui.

Rin à vir : Barbara cantoait "I pleut chu Nintes", et ale avait raison.

* mais cho montero aprè. Qu'i m'sanne coèr.
** durant granmint eds innées, j'o cru qu'ale étoait ed mile-nu-chint-quarante-chonc.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire