Os sonmes libe ed nos esprimer.

Sét janvié deus-mile-tchinze.
Din min poaiyis, os sonmes libes d'écrire, ed dessiner, ed pinser et d'causer ed quoé qu'os voulons, quanq os voulons. Os sonmes libe ed nos esprimer.
Ej préfère moérir dbout qué d'vive à gron.

Vint-uit septimbe deus-mile-dis-uit.
Ej minge del vianne et soutiens ches bouchers et ches abattoèrs.

dimanche 11 février 2024

Ech cousin qu'ej connaissoais mie

O qu'ej connaissoais mie granmint.

Jou eq ch'est possibe ? 

Ouais ! Chi ej vos l'écris !

Feut dire qu'echt'onme est mie ch'fiu d'un onke et d'unne tante à mes frères et mi, mais ch'fiu d'un onke et d'unne tante à m'mère et ches frères et soeurs qui sont ems onkes et tantes.

Ch'est don un cousin à m'mère et ches frères et soeurs ; ch'est minme leu pu jonne cousin. L'est un molet moinss jonne eq mi qui sus jonne, au moinss din m'tête.

Os suivez ?

Judi au vèpe, jé rchus un message d'él fanme ed min cousin qui dit qu'is sont à l'montaingne mais qu'is vu'te rintrer un jour avant, verdi, eq qu'is ainmeroai'te vnir voèr ém fanme et mi. 
Os avez qu'ej sus picard mais qu'ej reste à puss ed chonc-chint kilomètes ed not'bèle grinde Picardie. Inter l'Picardie et ches montaingnes.

El fanme ed min cousin, jé l'connoais granmint puss eq chin onme vu eq nos pérints s'voéyèche granmint quanq os étoème fin jonne, i o quarante à chincante ins, et don, mes frères et mi voéyème él fanme ed min cousin et ches frères et soeur del fanme ed min cousin. Avant qu'is ont merrié. Fin jonne, j'éroais jonmoais maginé l'rinconte-lò, vu qu'is restoai'te à puss ed soéçante kilomètes l'un ed l'eute. Mais ch'moude est conme cho, pleine ed boinnes surprinzes.

Os suivez coèr ?

J'o répondu "avuc plaisi" ach message.

Et is ont arrivé verdi au vèpe, pour minger, causer et dormir et rpèrtir ch'lindmain aprè avir bu un ju et éplutché des punmes.

Qué plaisi !

Min cousin-qu'est-in-vrai-ch'cousin-d'ém-mère cause mie ed ches millars o millons d'uros qu'is ont mie (et qu'is éront seuremint jonmoais), et i cause mie ed ches voéyages in Eustralie, Namibie, Argintine o che Anmérikes qu'is ont jonmoais foait (et qu'is front p't'ête jonmaois, coèr un keup). Nan ! i cause ed leus deus filles, leu fiu et leus tiots-éfants, ches beudets qu'is ont, leu tchyin, ch'kvau qu'is ont ieu un tan, leu village, ches promnades qu'i foait avuc s'fanme, leus pérints et granmint d'eutes coses qu'is ont vétchu insanne, boinnes o méchantes, leus reuves.

Qué plaisi qu'ed l'acouter et d'vir qu'és fanme et li is s'ainme'te granmint, conme ed jonnes cadoreus, minme chi is vive'te insanne edpi miu ed quarante innées !

Un vrai bonnur !

Pour résumer, vlò un cousin qu'ej connaissoais mie granmint mais eq j'o granmint apprécié. Et qu'ej vos mie oblié, et qu'ej sro ureus de rvir.

Boin diminche à tertous

J'ajoute eq chi os êtes des cousins o cousines qui rsannoai'te à ch'cousin-lò, os pouvez vnir nos vir.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire