Os sonmes libe ed nos esprimer.

Sét janvié deus-mile-tchinze.
Din min poaiyis, os sonmes libes d'écrire, ed dessiner, ed pinser et d'causer ed quoé qu'os voulons, quanq os voulons. Os sonmes libe ed nos esprimer.
Ej préfère moérir dbout qué d'vive à gron.

Vint-uit septimbe deus-mile-dis-uit.
Ej minge del vianne et soutiens ches bouchers et ches abattoèrs.

mercredi 13 décembre 2023

Che Rnèrd et ch'Leu

Un jour, che Rnèrd et ch'Leu voéyageoai'te insanne. Chu ch'kmin, is truve'te un pot ed mié.

- "Fin boin, Leu", dit ch'Rnèrd. "chi tu vux m'croère, interrons ichi ch'pot ed mié, et os pèrtagerons in rvenant."

- "Rnèrd, ej vux bin."

Che Rnèrd et ch'Leu ont interré don ch'pot ed mié et ont rpèrti. 

Chonc chint pos aprè, che Rnèrd s'arte d'un keup.

- "Jésus, min Diu ! J'o oblié qu'os m'attindons pour un batinme. In puss, ch'est mi ch'parrain. Leu, mèrche dvant. Jé rviens fin rade té rjoinde."

Durant qu'ech Leu continue d'avincher, che Rnèrd court intamer ch'pot ed mié. Chonc minutes aprè, i rjoint ch'Leu.

- "Rnèrd, vlò un baptinme béto foait."

- "Ch'est vrai, Leu."

- "Dis-mi, Rnèrd, qué nom jou eq t'os baillé à tin filleu ?"

- "Leu, j'i o baillé chti d'Intamé."

Chint pos aprè, che Rnèrd s'arte net.

- "Jésus, min Diu ! J'o oblié qu'os m'attindons pour un eute batinme. In puss, ch'est mi ch'parrain. Leu, mèrche dvant. Jé rviens fin rade té rjoinde."

Durant qu'ech Leu continue d'avincher, che Rnèrd court matcher l'mitan dech'pot ed mié. Chonc minutes aprè, i rjoint ch'Leu.

- "Rnèrd, vlò un eute baptinme béto foait."

- "Ch'est vrai, Leu."

- "Dis-mi, Rnèrd, qué nom jou eq t'os baillé à tin filleu ?"

- "Leu, j'i o baillé chti d'A-mitan."

Chonc chint pos aprè, che Rnèrd s'arte coèr d'un keup.

- "Jésus, min Diu ! J'o oblié qu'os m'attindons pour un batinme. In puss, ch'est mi ch'parrain. Leu, mèrche dvant. Jé rviens fin rade té rjoinde."

Durant qu'ech Leu continue d'avincher, che Rnèrd court achver ch'pot ed mié. Chonc minutes aprè, i rjoint ch'Leu.

- "Rnèrd, vlò un eute baptinme béto foait."

- "Ch'est vrai, Leu."

- "Dis-mi, Rnèrd, qué nom jou eq t'os baillé à tin filleu ?"

- "Leu, j'i o baillé chti d'Achvé.  

Adé, Leu ! J'o à foaire eute pèrte. Quanq tu t'in rtorneros, n'oblie mie, au moinss, ed déterrer ch'pot ed mié et d'ém warder m'pèrte."


I sanne qu'ho fuche un viu conte ed ches poéyisans gascons rtcheuilli pèr Jean-Frinçoés Bladé. J'o bin ainmé.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire