Os sonmes libe ed nos esprimer.

Sét janvié deus-mile-tchinze.
Din min poaiyis, os sonmes libes d'écrire, ed dessiner, ed pinser et d'causer ed quoé qu'os voulons, quanq os voulons. Os sonmes libe ed nos esprimer.
Ej préfère moérir dbout qué d'vive à gron.

Vint-uit septimbe deus-mile-dis-uit.
Ej minge del vianne et soutiens ches bouchers et ches abattoèrs.

jeudi 14 décembre 2017

Unne fin bèle jornée

Din unne vie, i o quèks jornées qui sont pour ti ches puss bèles, et tu t'in souviens toudi.

Per eximpe, ech jour ò :
- eq t'os rincontré t'fanme o tin onme,
- os os avez mèrié, in principe ch'est unne bèle jornée,
- t'fanme t'onnoche qu'ale attind un papar, ed ti. Chi ch'papar est mie ed ti, il est bin lò à vnir, mais ch'est mie unne boinne nouvèle, don, mie unne boinne jornée.
- tin papar arrive,
- tin papar mèrche un molet,
- tin papar cause un molet,
- un eute papar s'annonche,
- ...  .

I n'o granmint ed fin bèlés jornées avuc eds éfants.

Conme i o étou ed boinnés jornées avuc des frères, des soeurs, des bieus-frères et bèlés-soeurs, des nveus et des nièces.

Et des keups, i t'arrive des coses eq t'avoais reuvé.

Ej vos conte.

Ièr, j'étoais din unne école à attinde des gins quanq unne gin vient m'vir et me dminde chi ej trache quèk cose.

Ej mé rtorne, lé rbée, et lé rconnoais : ch'est unne gin avuc qui j'avoais ouvré troés ins, i o trinte-troés ins.

Et vu eq li et s'fanme restoai'te din m'voée, qu'is étoait d'ems ages, et régalants, os étoème dvenus amis.

Pi j'o cangé d'ouvrage, ed région, ej m'o mèrié, is sont vnus à min mériage, pi os os sonmes perdus ed vue.

Ch'étoait i o vint-troés ins.

Adon ièr, quanq ej l'o rconnu, et eq li étou m'o rconnu, min tcheur o battu granmint, vu eq j'étoais fin ureus.

Achteure, i feudroait qu'ej les rvir, s'fanme et li, et p't'ête leus éfants et tiots-éfants.

Les rvir, bin avant vint ins, bin avant qu'ej meurche.

Ah ! Qu'ej su ureus.

Boinne fète à toutes ches fanmes qui s'lonme'te Odile. Surtoute chi ch'est m'mère.

1 commentaire:

  1. Ha vo ti ED ! Ch'est bien fiu ! Mi j'a quére chés gins qu'is sont conscient d'avoér passer eune boéne jornée ! Adé ez Zéf

    RépondreSupprimer