Os sonmes libe ed nos esprimer.

Sét janvié deus-mile-tchinze.
Din min poaiyis, os sonmes libes d'écrire, ed dessiner, ed pinser et d'causer ed quoé qu'os voulons, quanq os voulons. Os sonmes libe ed nos esprimer.
Ej préfère moérir dbout qué d'vive à gron.

Vint-uit septimbe deus-mile-dis-uit.
Ej minge del vianne et soutiens ches bouchers et ches abattoèrs.

vendredi 25 août 2017

Ches boins tripous

Pèrmi vos, i n'o qui di'te, chin buser unne minute, qu'is ainme'te mie ches tripes.

Is peu'te ! Mais is doé'te buser étou.

Ches tripes, ch'est foait surtoute in Neurmindie avuc del tripe, ch'est seur, mais del tripe ed vake. Feut l'savoèr.

Et ches tripes, i m'arrive d'in acater des blankes et ed les tchuisiner pour qu'is fuche'te fin boinnes à minger. Ed tans in tans, eq j'in tchuisine. Mais i feut granmint ed tans.

Ches tripous, ch'est étou del tripe, mais ed vieu et ed berbi, et ch'est mingé din ech Sud-ouest del Frinche, surtoute in Aveyron.

Ech premier keup eq j'in o mingé, ch'étoait à l'ducasse d'un tiot village aveyronnais, au matin, à sèt eures.

Ech premier keup, cho surprind ed minger cho à cht'eure-lò.

L'jour del ducasse, tous ches gins dech village et ches glouts vont, timpe au matin, minger des tripoux, et boère quèks keups ed rouve, à ches bistrots dech village, insanne.

Ej connoaissoais mie ches tripous, j'o rin dit avant d'avoèr gouté, et j'o fin ainmé.

Edpi, j'o ieu un bieu-frère aveyronnoé, j'o étou foait démucher cho à em fanme, ems éfants, d'eutes bieus-frères et bèlés-soeurs.

Ed tans in tans, os in mingeons. Timpe au matin, avuc, per eximpe, un bieu-frère, unne béle-soeur, un nveu, em fanme, un fiu, unne fille, et avuc des punmes-ed tère, et un keup ed rouve.


Ches tripous, contrairemint à ches tripes, ej les acate djò tchuisinés.

J'espère vos avir baillé l'invie d'in minger. Boin accion à tertous, et cros bec à min bieu-frère aveyronnoé.

Chi t'es min frère eq eq t'os ets ages innui, poégnée ed man à tes glinnes, et bec à ti.

1 commentaire:

  1. Ha vo ti Ed ! A l'pointelette eune boéne tripée ; cha n'a poin l'ménme goût qu'du Maroile trimpé din ch'cafiot ! A chaque région s'n éspecialité ! Adé éz Zéf

    RépondreSupprimer